YouTube se može učiniti kao odlično rješenje kad trebaš trenutak bez djece, no pazi jer to nikako nije platforma za njih. Radije koristi edukativne aplikacije namijenjene isključivo djeci
Svaka mama zna koliko je ponekad teško pronaći trenutak za sebe i u miru obaviti najjednostavniji zadatak. Tako u nedostatku vremena i boljih rješenja dijete završi s tabletom u rukama i na YouTubeu. Automatska reprodukcija Peppe Pig je podešena i mamina sloboda je barem na pola sata osigurana.
Situacija je to u kojoj se barem jednom našla svaka mama i ne možemo ju kriviti. Dok će nekoliko puta vjerojatno proći bez posljedica, učestalo ponavljanje takvih situacija povećat će rizik od opasnosti koje vrebaju na internetu, ali i usporiti djetetov razvoj.
Najviše se zarađuje na djeci To da su djeca luda za YouTubeom dobro je poznata činjenica. Istraživanja su pokazala da dijete u dobi do 8 godina provede 65 % vremena na internetu upravo na YouTubeu te da su videozapisi za djecu mlađu od 13 godina među najpopularnijim sadržajima na stranici. No iako se čini kao bezopasno mjesto prožeto zvukovima Baby Sharka, ne treba zaboraviti da na platformu bilo tko može prenijeti videozapis ili ga komentirati. Glasnogovornica kompanije, Ivy Choi, naglašava da YouTube uopće nije namijenjen za djecu mlađu od 13 godina.
Unatoč tome, korisnici stavljaju "dječji" sadržaj, a posebno je zabrinjavajuće to što se za svih deset najpopularnijih dječjih kanala uopće ne zna tko im je vlasnik. Autor planetarno popularnog kanala Cocomelon, koji prati 75 milijuna ljudi, i dalje je nepoznat, a po nekim kalkulacijama, godišnje bi mogao zarađivati vrtoglavih 135 milijuna dolara. Na tako ogromnoj platformi teško je postaviti kontrolu nad sadržajem koji se objavljuje, pa se 2017. godine YouTube našao u problemima jer je javnost shvatila da "dječji" videozapisi s ljudima obučenim u Spiderman kostime zapravo sadrže vulgaran i nasilan sadržaj. Važno je napomenuti i kako oglašivači više profitiraju ako se njihov videooglas gleda bez preskakanja, što će se češće dogoditi ako je dijete iza ekrana jer ono ne raspoznaje željeni sadržaj od oglasa. Oglašivači su toga svjesni, pa nastoje kreirati što zabavnije oglase.
Mozak tek nakon 18 mjeseci života počinje raspoznavati simbole s ekrana, što znači da dijete do tad uopće nije "gledalo" sadržaj koji mu je stavljen pred lice. Gledanje u ekran prije 18. mjeseca života negativno utječe na razvoj govora, čitanja te na kratkoročno pamćenje, a može uzrokovati i poremećaje pažnje i spavanja. Primjerice, upaljen televizor u pozadini prostorije u kojoj se dijete igra usporit će razvoj govornih vještina, a istraživanja su pokazala kako roditelji u prosjeku pred djetetom koriste oko 940 riječi, a ako je televizor u pozadini, ta brojka pada na oko 770. Tek oko druge godine djeca mogu učiti pomoću edukativnih i interaktivnih digitalnih sadržaja. Dobro osmišljene aplikacije djeci će pomoći u rješavanju problema te u učenju društvenih vještina, ali i konkretnih znanja iz primjerice matematike.
Ukoliko niste znali, Google je razvio aplikaciju koja se zove Familiy Link. Nakon što je instalirate na svoj telefon i na primjerice tablet svog djeteta, putem te aplikacije možete da kontolišete šta vaše dijete gleda tj da šta instalira sve na svoj tablet ili telefon. Jedna mnogo dobra opcija na toj aplikaciji je da možete da ograničite vrijeme korištenja tableta/telefona putem svog telefona, nakon čega se dječiji tablet/telefon zaključava.
izvor: https://miss7mama.24sata.hr/